Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh na zlepšení personální činnosti v organizaci
Tokošová, Irena ; Sklenář, Petr (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena především na řízení lidských zdrojů. Analyzuje efektivitu práce v podniku s orientací na nedostatky personálního charakteru, tzn. na organizační strukturu, kompetence manažera, systém odměňování a hodnocení zaměstnanců a na stresovou zátěž v práci. Obsahuje návrhy řešení týkajících se zlepšení efektivity práce formou personálních změn.
Slaďování pracovního úspěchu a životní spokojenosti
Roháčková, Pavla
Roháčková, P. Slaďování pracovního úspěchu a životní spokojenosti. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Cílem práce je porozumět souvislostem mezi emoční inteligencí a schopností efektivního slaďování pracovního úspěchu a životní spokojenosti u lidí na řídících pozicích firem v České republice. Výstupem práce jsou strategie a praktická doporučení pro dosažení profesní i osobní spokojenosti. Výzkum nabízí důležité přínosy pro potenciální zakladatele úspěšných podniků, manažery a vedoucí pracovníky, kteří mohou využít informace o klíčové roli emoční inteligence v pracovním prostředí a podporovat rozvoj těchto kompetencí u sebe i svých kolegů. Týmy a jedinci, kteří aktivně rozvíjí a využívají emoční inteligenci, dosahují vyšší efektivity, snížení stresu a lepší pracovní, ale i životní spokojenosti.
Projevy emocí ve tváři
Zajícová, Markéta ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Boukalová, Hedvika (oponent)
Název práce: Projevy emocí ve tváři Autor: Bc. Markéta Zajícová Katedra: Katedra psychologie, Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze Vedoucí práce: doc. PhDr. MUDr. Mgr. Radvan Bahbouh, Ph.D. Abstrakt: Práce se zabývá projevy emocí ve tváři, předkládá krátký úvod do problematiky emocí jakožto jedné z kognitivních funkcí, v rámci kterého vymezuje tento termín, klasifikuje emoce a jejich patologie a stručně shrnuje různé teorie emocí. Větší prostor teoretické části je věnován základním emocím a jejich projevům ve tváři, stejně jako schopnosti je rozpoznávat a napodobovat. Teoretická část je uzavřena tématikou emoční inteligence jako jednotícího prvku, který vyzdvihuje důležitost této problematiky. Empirická část je zaměřena na zkoumání především dvou schopností spojených s projevy emocí ve tváři, konkrétně jejich rozpoznáváním a nápodobou, dále pak souvislostí těchto schopností s dalšími znaky jako je pohlaví, vzdělání či sebeodhady. Hlavním zjištěním a výsledkem této práce je, že mezi oběma schopnostmi existuje statisticky významná souvislost (ρ=0,35; α=0,05). Klíčová slova: Základní emoce, projevy emocí ve tváři, rozpoznávání emocí, nápodoba emocí, emoční inteligence, poruchy emocí
Emoční inteligence a kompetence manažerů
HLOŽKOVÁ, Lenka
Diplomová práce se zabývá zhodnocením kompetencí a emoční inteligencí manažerů podle jednotlivých úrovní (provozní, střední a vrcholoví manažeři). Hlavní cíl této práce byl rozdělen na 3 dílčí cíle. Prvním dílčím cílem bylo zhodnocení kompetencí manažerů. Druhým dílčím cílem bylo určení, jaké emoční inteligence manažeři dosahují. Posledním dílčím cílem byl, na základě vyhodnocení silných a slabých stránek manažerů, návrh doporučení pro tyto vedoucí pracovníky. Data potřebná k výzkumu byla zpracována pomocí kvantitativní metody sběru dat, tedy dotazníkového šetření. Výzkumu se zúčastnilo celkem 81 manažerů. Jednalo se o 37 provozních, 26 středních a 18 vrcholových manažerů.
Rozvoj emočních kompetencí u dětí předškolního věku
THALIYADATH, Markéta
Bakalářská práce s názvem Rozvoj emočních kompetencí u dětí předškolního věku je zaměřena na rozvoj emočních kompetencí ze strany pedagogů předškolního vzdělávání směrem k dětem od tří do šesti let věku. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje v souhrnu tři hlavní kapitoly. První z nich se věnuje pojmu emoční kompetence, druhá soustřeďuje pozornost charakteristice dítěte předškolního věku s ohledem na emoční a sociální vývoj, v poslední třetí z kapitol obsahuje poznatky o možnostech rozvoje emočních kompetencí u dětí docházejících do mateřských škol. Praktická část věnuje pozornost dětem 3letým. Obsahuje program k rozvoji emočních kompetencí, a zachycuje vybrané náměty činností zaměřené na poznávání jednotlivých emocí po dobu 5 měsíců. Tyto činnosti mohou být využity pedagogy mateřských škol ve vzdělávání předškolních dětí v rámci rozvoje emočních kompetencí dětí předškolního věku.
Kompetence emoční inteligence jako faktor úspěšné firemní komunikace
ŠIMÁČKOVÁ, Anežka
Tato bakalářská práce si klade za cíl analyzovat kompetenci emoční inteligence a její vliv na úspěšnou firemní komunikaci. Dále navrhnout opatření pro rozvoj této kompetence. Teoretická část této bakalářské práce popisuje pojem emoční inteligence a vztah mezi emoční inteligencí a komunikací v organizaci. Uvádí příklady metod měření emoční inteligence. Praktická část této bakalářské práce obsahuje dotazníkové šetření, případovou studii a polostandardizovaný rozhovor. Případová studie se zaměřuje na zaměstnance vybrané společnosti. Zaměstnanci prošli standardizovaným EQ testem a vyplnili dotazník o spokojenosti s firemní komunikací. Očekávaným výstupem průzkumu a případové studie je nalezení vztahu mezi kompetencí emoční inteligence a úrovní efektivní komunikace. Hlavním cílem rozhovoru je představit možnou cestu, jak zlepšit rozpoznávání vlastních emocí a zlepšit tak kompetence emoční inteligence.
Rozvoj "všímavosti" u dětí předškolního věku
ZAHRADNÍKOVÁ, Eva
Bakalářská práce se zaměřuje na téma všímavosti, na výhody a možnosti jejího rozvoje v předškolním věku. Vysvětluje pojem všímavost, způsoby jejího rozvíjení, souvislost s posilováním emoční inteligence a resilience a jejich významem pro životní pohodu. Praktická část představuje autorčin akční výzkum. Představuje vlastní zkušenost s rozvojem všímavosti, následně zvolila či upravila některé techniky pro realizaci v mateřské škole. Stručně popsala, jak děti reagovaly a následně techniky zhodnotila. Součástí práce jsou návrhy dalších aktivit a možností rozvíjení všímavosti v předškolním věku.
Pohádky a jejich poteciál v rozvoji emočních kompetencí u dětí předškolního věku
HORÁKOVÁ, Kristýna
Tématem bakalářské práce jsou pohádky a jejich potenciál v rozvoji emočních kompetencí dětí předškolního věku. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá charakteristikou pohádek, tématikou emoční inteligence a následným představením emočních kompetencí u dětí předškolního věku. Praktická část se věnuje analýze pohádek s cílem přiblížit, jaké pohádky mohou přispívat k rozvoji emočních kompetencí u dětí předškolního věku. Na vybraných pohádkách je ukázán jejich potenciál k využití u dětí s různými typy temperamentu či k řešení různých emočních obtíží či problémů, které mohou postihnout dítě předškolního věku.
Rozvoj emoční inteligence u dětí předškolního věku v mateřské škole
KRATOCHVÍLOVÁ, Monika
V bakalářské práci je zpracované téma emoční inteligence a její rozvoj u dětí v předškolním věku. Teoretická část práce je rozčleněna do třech podkapitol, které charakterizují emoce včetně jejich vývoje v raném věku, dále objasňují pojem emoční inteligence a zmiňují vliv prostředí na emoční vývoj dítěte. V praktické části je vytvořen průřezový projekt, díky kterému chci u dětí podpořit rozvoj emoční inteligence. Je proveden akční výzkum, kde je použita metoda pozorování, rozhovoru a audiozáznamu v konkrétní mateřské škole.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.